Zo verkoopt de nagellak zichzelf!

Rimmel London

Zo verkoopt de nagellak zichzelf!

‘Live the London look’. De slogan van Rimmel London. Ja, vertaal dat maar eens door naar een pakkende social strategie. ;) Sinds 2015 werkt Dorst & Lesser nauw samen met Coty Benelux voor merken als Rimmel London, Bourjois en Max Factor.

De afgelopen jaren verschuift de focus van deze beauty brands logischerwijs van Facebook naar Instagram. Nu Facebook zich steeds meer positioneert als een nieuwsmedium vol actualiteiten en kattenfilmpjes. Instagram is de plek om beauty lovers te inspireren met nieuwe producten en make-up looks.

 

Don’t dictate
Rimmel London: staat voor stoer, edgy en toch vrouwelijk. Met als belangrijkste leidraad dat het merk geen looks of trends oplegt, maar zich focust op: co-create, don’t dictate! Voor ieder land betekent dit: marktonderzoek (wat speelt er in de doelgroep) en positionering (hoe word ik als merk onderdeel van deze doelgroep en word ik een ‘top of mind’ brand).

 

Rimmel London wil het merk in Nederland samen met de doelgroep vestigen en ontwikkelen. Waarbij de producten natuurlijk leading zijn, maar de aanbreng en stijl zowel door de doelgroep als het merk bepaald worden.

 

 

Instagram strategie
Rimmel London focust zich op social media op een aantal verschillende pijlers: producten, co-creatie en lifestyle. Vooral in de Instagram strategie is deze driedeling terug te zien. It-girls als Rita Ora en Cara Delevingne, flatlays en lifestyle foto’s zetten de toon op het kanaal: jongvolwassen vrouwen die houden van edgy, stoer en vrouwelijk.

 

Met grafische fotografie worden de nieuwe productlanceringen uitgelicht en door middel van co-creatie met influencers en modellen kunnen de fans direct zien hoe de producten in gebruik eruit zien. Het kanaal repost gemiddeld 14 foto’s van fans en it-girls met de nieuwste Rimmel London producten. Hoe brengen zij het aan? Hoe verwerken zij het in een look? Zijn ze tevreden over het product?

 

 

Kijken en kopen!
Uit recent onderzoek is gebleken dat maar liefst 64% van de beauty consumenten op Instagram op zoek gaat naar inspiratie. Waarna 67% ook echt een aankoop overweegt wanneer de zoektocht naar een merk of product voor hem/haar relevante content oplevert. Kijken, kijken en kopen dus!

 

Daarom is het belangrijk om niet alleen te laten zien hoe mooi de lipstick in de verpakking is, maar ook of hij kiss proof, wine proof, party proof is en of de kleur een beetje overeenkomt als je hem opdoet. Dat maakt dat je fans naar de kassa lopen en afrekenen. Ka-ching!

Lees ook

614 611 609 582 159 134 129 237 148 153 265 287 271 144 255 281 476 862 991 1027 1052 1115 1158 1167 1249 1249