Contentserie: vrouwen scheuren over het circuit in de nieuwe Clio R.S. Trophy

Renault Nederland

Contentserie: vrouwen scheuren over het circuit in de nieuwe Clio R.S. Trophy

Voor deze campagne deed Renault alle clichés de deur uit. Geen stoere gasten die rondscheuren in de nieuwste modellen van het Franse merk, maar vrouwen die de sportieve Clio R.S. Trophy met een hoge snelheid over het circuit heen jagen.

Toch werden de mannen niet compleet buitengesloten. In ‘Women Behind Wheels’ zien we hoe vrouwen achter het stuur stappen en de mannen hun supporten vanaf de zijlijn. In een driedelige serie worden de vrouwen klaargestoomd om in de finale de snelste ronde te kunnen rijden.

 

De dames worden door niemand minder dan Frans en Sheila Verschuur onder hun hoede genomen. Frans heeft ruim 18 jaar ervaring als autocoureur en reed in 2005 voor het laatst mee in de Renault Mégane Eurocup Trophy. De appel valt niet ver van de boom want dochter Sheila racet van 2002 tot 2013 en is in die jaren vier keer te vinden op de Renault Clio Cup.

 

In aflevering 1 en 2 leren de kandidaten de basisvaardigheden: effectief slalommen en de acceleratietest. Door op deze onderdelen het beste te scoren kunnen zij één seconde winst boeken voor de uiteindelijk eindrace.

 

De prijs? De koppels maken kans op een verzorgde trip naar de Formule 1 van België op het circuit van Spa Francorchamps. Daar gaan de mannen zeker van watertanden! De combinatie van het spelelement en de afhankelijkheid van de mannen aan de vrouwen zorgde voor sterke raakvlakken in beide doelgroepen.

 

 
Resultaten
De campagne welke als doelstelling had: awareness en zichtbaarheid creëren voor de Clio R.S. werd een succes! Door een uitgebreid mediaplan voor onder andere Youtube, Facebook, print (Autovisie) werden er ruim 807.000 views gerealiseerd op Facebook en Youtube en werden de video’s gemiddeld voor 65% uitgekeken.

Lees ook

614 611 609 582 159 134 129 237 148 153 265 287 271 144 255 281 476 862 991 1027 1052 1115 1158 1115