Ticket to the Eclipse

Transavia

Ticket to the Eclipse

Begin 2015 rolde Transavia een nieuwe merkstrategie uit, waarin de low-cost airline niet alleen haar koers veranderde, maar ook haar uitstraling. Een nieuwe huisstijl en aanpak vroeg om een nieuwe merkcampagne. De campagne moest de innovatie en verjongde uitstraling van het merk onderstrepen. In samenwerking met Transavia bedachten wij de campagne ‘Ticket to the Eclipse’. Een baanbrekende activatie waarbij de fans van Transavia daadwerkelijk de kans kregen om naar de zonsverduistering te vliegen.

We gebruikten een contentstrategie die gebaseerd is op het hero, hub, hygiene model. De hero-content had als doel mensen enthousiast te maken en te triggeren om het campagneplatform te bezoeken. Met de hub-content willen wij de aandacht van de fans vasthouden gedurende de gehele campagne. Deze content ging over de voorbereiding van de vlucht. Met de hygiene content verschafte wij de basisinformatie. Dit bestond uit informatie over de vlucht en de eclips.

 

We creëerden een online platform waar fans zich konden aanmelden en meer informatie konden krijgen over de vlucht. Transavia fans werden via video’s en animaties op social media getriggerd om mee te doen. Ook werd de campagne offline doorgetrokken, Transavia opende een pop-up store op Schiphol Airport. Op de dag van de vlucht was alle belangrijke pers van Nederland vertegenwoordigd.

 

Toen de dag eindelijk daar was verzamelde 100 passagiers zich op Schiphol Airport voor de vlucht van hun leven. Niemand minder dan astronaut André Kuipers was gids op deze bijzondere vlucht. Onder de passagiers waren ook vele journalisten, dankzij hen was de vlucht naar de eclips twee dagen landelijk nieuws. De campagne zorgde voor meer dan €500.000,- aan mediawaarde. Het online platform ontving uiteindelijk 161.523 bezoekers, waarvan 54.422 mensen deelnamen aan de campagne.

Lees ook