Twingo Fashion Challenge

Renault Nederland

Twingo Fashion Challenge

Hoe goed ken jij jouw vriendin? Dat konden alle vriendinnen in Nederland testen tijdens de tweede editie van de Renault Twingo Fashion Challenge. Op het online platform bepaalde je eerst jouw eigen fashion stijl om vervolgens een vriendin uit te dagen en te testen hoe goed ze jouw stijl kent. Dit uitdagen gaat via one on one social sharing, oftewel via Whatsapp óf de direct message functie van Facebook. De vriendin kan via het welbekende ‘swipen’ bepalen of een outfit wel of niet bij jou past en zodoende jouw fashion stijl raden.


 
Het online platform werd versterkt door een 360̊ crossmediale campagne met een grote rol voor influencers marketing. Sanny Verhoeven (Sanny zoekt Geluk), Cynthia Schultz (MissLipgloss), May-Britt Mobach en Lilian Brijl (Amayzine) zijn de gezichten van de Renault Twingo Fashion Challenge. Ter promotie van de campagne gingen zij de strijd met elkaar aan en testen ze hoe goed ze elkaars fashion stijl kennen. Renault speelt hiermee in op de redactionele strategie van de influencers zelf, die schrijven en vloggen over fashion, beauty en lifestyle.

Een ‘Vriendinnen-Tinder’ voor het raden van elkaars fashion stijl

 

Het resultaat

De campagne, met als doel awareness en zichtbaarheid te creëren voor de Renault Twingo, liep van 23 mei tot en met 13 juni 2016. We realiseerden meer dan 11 miljoen online impressies en 32.367 bezoekers op het platform. Uiteindelijk deden 5.179 mensen mee, waarvan 75% de actie deelden met hun vrienden.
 

Lees ook

614 611 609 582 159 134 129 237 148 153 265 287 271 144 255 1115 1052 1027 991 862 476 281 255