De YouTube strategie Renault Life

Renault Nederland

De YouTube strategie Renault Life

In Renault Life wordt de kijker iedere twee weken op donderdag om 17u meegenomen naar verschillende bijzondere Nederlanders, zoals iemand met een historische Renault, een jonge fotografe, een eigenaar van een foodtruck en een zegevierende autocoureur. De hoofdpersonen zijn heel diverse personages, maar hebben één ding gemeen; ze hebben allemaal een enorme passie voor wat ze doen. De interviews gebeuren uiteraard met behulp van één van de modellen die Renault rijk is. Het onderwerp van de video’s van Renault Life draagt hiermee bij aan de awareness van de dit jaar hernieuwde merkidentiteit van Renault, passion for life.

Videostrategie

Voor Renault hebben wij het YouTube-kanaal ingericht volgens de contentstrategie van Google. Met deze strategie bouwen we door middel van drie soorten videocontent aan een succesvol kanaal. De Hero-content zijn entertainende video’s van hoge kwaliteit, die in een korte periode veel views genereren, vaak geholpen door mediabudget. De Hub-content kan gedefinieerd worden als een terugkerend programma, waar volgens een vast format op een vast tijdstip content getoond wordt met als doel terugkerende bezoekers of zelfs abonnees voor het kanaal te vergaren. De onderwerpen uit de derde categorie, de Hygiene content, worden gebaseerd op het online zoekgedrag van mensen en geven dus veelal antwoorden op vragen van de consument.
 

Insights

Uit de Auto Shopper Study 2015 van Google en TNS blijkt dat 65% van de autokopers in Europa online informatie zoekt over de aanschaf van een nieuwe auto. En dat niet alleen, van alle touchpoints in de customer journey heeft online video de hoogste impact op auto-kopers, dit nog boven een bezoek aan de dealer. 

YouTube: “Renault’s content serie is het nieuwste voorbeeld van hoe merken een digital-first benadering gebruiken om hun verhaal te vertellen. Door te focussen op de passies en behoeftes van hun doelgroep, bouwt Renault aan een langdurige relatie, op een manier waarop mensen heden ten dage op YouTube benaderd willen worden.”

 

36 jaar en 8 dagen watch time

Het succes van de videostrategie wordt gedefinieerd door een doelstelling op branding en awareness binnen de doelgroep. Dit heeft inmiddels geresulteerd in een totale watch time van 18.946.003 minuten op de afleveringen van Renault Life, wat gelijk staat aan 36 jaar en 8 dagen.
 

Bekijk hier de afleveringen van Renault Life

Lees ook

614 611 609 582 159 134 129 237 148 153 265 287 271 1167 1158 1115 1052 1027 991 862 476 281 255 144 271