Renault Design Awards 2018

Renault Nederland

Renault Design Awards 2018

Voor Renault Nederland ontwikkelde wij voor de derde keer van de Renault Design Award, waarbij zes studentenduo’s van de TU Delft met elkaar de strijd aan door de auto van de toekomst te ontwerpen.


 
De storytelling campagne bestond uit drie onderdelen, zijnde: De lancering van de SYMBIOZ concept car in september tijdens de IAA in Frankfurt. Een Design Masterclass gegeven door Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate Design op de TU Delft. En aansluitend de Renault Design Awards 2017 waarin zes designerduo’s van de TU Delft dé auto van 2030 ontwerpen aan de hand van één van de zes levensfases van de Renault designfilosofie.
 
Voor deze campagne hebben we verschillende media ingezet door middel van een 360 graden mediastrategie:
1. Een print- en display campagne in/op automotive-, marketing- en lifestyle titels.
2. Branded content op Nu.nl in automotive, marketing, woon- en lifestyle titels
3. In-program en billboard activiteiten bij Shownieuws op SBS6 tijdens de Dutch Design week.
4. Een video campagne via YouTube, Facebook en Instagram in samenwerking met de TU Delft.
5. 29 unieke PR publicaties rondom de Design Masterclass van Laurens van den Acker (interview BNR Nieuwsradio, autopers, dagbladen en veel verschillende online media).

Lees ook

614 611 609 582 159 134 129 237 148 153 265 287 271 144 255 281 476 862 991 1027 1052 1115 1158 1167 1249 1399 1408 1405 1399