Kerst vieren met Lidl

Lidl Nederland

Kerst vieren met Lidl

Voor een klant als Lidl is de decembermaand een piekmoment. Iedereen denkt na over de kerstmenu’s en de maand staat in het teken van familie. Lidl heeft in deze periode ieder jaar een speciaal ‘Delicieux’ assortiment. Dit zijn iets luxere producten, speciaal voor de feestdagen. Aan ons was de taak om deze producten via een sfeervolle kerst campagne onder de aandacht te brengen. De campagne moest vooral lekkere, betaalbare en gemakkelijk te maken gerechten laten zien. En natuurlijk de gezelligheid van de feestdagen en familie. En wat is er nou gezelliger dan een hele tafel vol met kindjes?

Om de sfeer van kerst en huiselijkheid goed neer te zetten bedachten wij een laagdrempelige campagne waar de doelgroep van Lidl zich goed in kan vinden. We lieten verschillende jonge kinderen de gerechten proeven en hun reacties op deze ‘luxe’ en voor hen vaak onbekende producten zien in drie video’s: het voorgerecht, hoofdgerecht, en natuurlijk het toetje.

 

Naast de drie video’s hebben we een paar weken voordat de producten in de winkel lagen al een korte teaser van de campagne gemaakt. De campagne werd versterkt door drie foto’s die de sfeer van de video’s goed laten zien. De campagne heeft met een mediabudget van € 2.250 in totaal 472.029 personen bereikt.

 

De hoofdgerechten

 

En, niet onbelangrijk, de toetjes!

Lees ook

614 611 609 582 159 134 129 237 148 153 265 287 271 144 255 281 476 1115 1052 1027 991 862 476