Drive & Surprise

Renault Nederland

Drive & Surprise

Voor de introductie van de nieuwe Renault Scénic ontwikkelden wij het online platform Drive & Surprise. Via dit platform verraste Renault kinderen door de ontmoeting met hun grootste held mogelijk te maken tijdens een proefrit in de nieuwe generatie familie-auto.

Uit het Little Big Influencers-onderzoek van Viacom International Media Networks blijkt dat vrijwel alle aankoopbeslissingen in een gezin gebeuren in overleg tussen ouders en kind. Uiteraard weegt bij de aanschaf van speelgoed de keuze van het kind het zwaarst (84%). Maar ook bij bijvoorbeeld vakanties (60%) en films (66%) kunnen we de wil van kinderen in alle leeftijdscategorieën indirect terugzien. Voor de introductie van de nieuwe Renault Scénic, speelden we samen met Renault in op de invloed die kinderen hebben op aankoopprocessen. Want ook bij de aanschaf van een auto telt de stem van kinderen nog voor 28%.
 

Het betrekken en bereiken van millenials

De ouders van nu, die behoren tot de millennial generatie, kregen met de campagne Drive & Surprise de mogelijkheid om de beste vader en moeder te zijn door hun kind te verrassen met een onvergetelijke ervaring. Tijdens een proefrit in de nieuwe Renault Scénic vond een meet & greet met hun grootste held plaats.

 

In de eerste video van deze campagne zien we hoe de tienjarige Mika, die fan is van StukTV, door zijn ouders wordt verrast. Mika denkt dat hij voor de plaatselijke Renault-dealer een promotievideo aan het maken is. Wat hij niet weet is dat de jongens van StukTV heel toevallig langs de weg staan te liften, omdat ze naar de studio moeten en bij hem in de auto zullen stappen.
 

Het resultaat

De campagne, die als doelstelling awareness voor de nieuwe Renault Scénic had, werd een groot succes. Door een gerichte videostrategie op Facebook & YouTube en samenwerkingen met Stuk TV, Beautynezz, Gio en zelfs de Kerstman hebben we in totaal meer dan 23 miljoen impressies behaald. De videocontent realiseerde meer dan 1.6 miljoen video views en een gemiddelde watch time van 70%.

Lees ook

614 611 609 582 159 134 129 237 148 153 265 287 271 144 255 281 476 862 991 1027 1873 1789 1780 1408 1405 1399 1249 1167 1158 1115 1052 1027