De Mégane R.S. Spirit challenge.

Renault Nederland

De Mégane R.S. Spirit challenge.

Voor Renault Nederland staat 2018 toch wel een beetje in het teken van Renault Sport. Met de introductie van de nieuwe Renault Mégane R.S. begin van dit jaar is de toon meteen gezet. Aan ons de taak om voor deze introductie een toffe awareness campagne te maken om de échte Renault Mégane R.S. liefhebbers te bereiken!


 

360 graden-campagne
Voor deze introductie bedachten wij een 360 graden-campagne waarin we gebruik hebben gemaakt van alle facetten van social, van video’s op YouTube tot een Chatbot in Facebook Messenger die speciaal gemaakt is voor deze campagne. De hero-video die we geproduceerd hebben is het startpunt en vanuit daar zijn we aan de hand van storytelling content toe gaan werken naar het Facebook live-event dat gepresenteerd wordt door Rob Kamphues. Alle uitingen linken naar de Chatbot; hierin ontvangen deelnemers vragen over Renault Sport en de nieuwe Renault Mégane R.S. en worden ze getest op de zogenaamde R.S. Spirit. Genoeg vragen goed beantwoord? Dan ben je weer een stapje dichter bij de hoofdprijs!
 


 

Het resultaat
De campagne, die als doelstelling awareness voor de nieuwe Renault Mégane R.S. had, werd een groot succes. Door een ware 360° campagne en samenwerkingen met Nu.nl en Autoweek hebben we in totaal meer dan 450.000 sportfans bereikt. Er hebben in totaal 2.106 relevante mensen meegedaan met de Renault Mégane R.S. Spirit Challenge via de Chatbot waarvan de winnares afgelopen maand een weekend weg won in de nieuwe Renault Mégane R.S. naar de Vogezen!
 

Lees ook

614 611 609 582 159 134 129 237 148 153 265 287 271 144 255 281 476 862 991 1027 1052 1115 1158 1167 1249 1399 1405 1408 1780 1789 1873 1873