De wereld aan je voeten met Facebook advertising

De wereld aan je voeten met Facebook advertising

Door Milou Broeders
Facebook advertising, wij vinden het mooi. En het allermooist aan Facebook advertising is dat de mogelijkheden ontelbaar zijn. Wil je meer bereik? Dat kan geregeld worden. Meer leads generen? Facebook has it. Of ga je liever voor meer conversie? You name it. Allemaal mooi, maar hoe zet je deze advertenties zo efficiënt mogelijk in wanneer de doelgroep verspreid is over meerdere landen?

Around the world to around the corner

Een door jou gemaakte advertentie kun je de hele wereld doorsturen, maar ook om de hoek van de straat met mensen in contact brengen. Voor diverse klanten gebruiken wij Facebook advertising om awareness en engagement te genereren op Europees niveau. Op naar Europa!
En dan lijkt Europa klein, maar dat is het zeker niet. Per land verschillen de interesses, de taal en ook de manier waarop de doelgroep reageert op social media content. En al deze verschillende groepen wil je inspireren en informeren over jouw merk. Hoe ga je dan te werk?

 

We leggen het even uit aan de hand van een voorbeeld:

 

Stel, je bent een Nederlands merk dat – laten we eens wat noemen – dameskleding verkoopt via een webshop. Je bent van plan om de webshop uit te breiden en wil jouw kleding ook buiten de Nederlandse grenzen verkopen. Vaak verschillen de trends per land en zie je dat meisjes in Engeland misschien meer fan zijn van glitterkleding dan de Franse madames. Duidelijk, die advertentie met dat roze, shiny glitterjurkje target je dus op Engelse fashionista’s.

Maar de shipping in Ierland is nog niet rond!

Met Facebook advertising kun je advertenties op meerdere landen, handelsgebieden en subregio’s targeten. Wil je bepaalde delen in Europa juist liever niet bereiken, omdat daar bijvoorbeeld nog geen verzending mogelijk is, dan sluit je deze uit. Just to be sure.

Trendwatching met Facebook

Facebook helpt zelf ook een handje mee met het vinden van diverse trends. Target je jouw advertentie met een bloemenjurkje op verschillende landen in Europa, dan houdt Facebook voor je bij in welke gebieden deze advertentie het beste presteert. Zijn de Spaanse senorita’s meer geïnteresseerd dan de Duitse Fräuleins, dan besteedt Facebook meer van je budget aan de weergaven in Spanje. En deze insights neem je natuurlijk weer mee naar de volgende campagne.

Het houdt niet op na een websitebezoek

En hebben de girls, madames, senorita’s en Fräuleins jouw website bezocht, dan kun je ze dankzij de Facebook pixel eenvoudig retargeten. Van het bezoekersgedrag maak je tientallen doelgroepen en serveer je de juiste en meest relevantie informatie via ads, bij terugkeer op Facebook.

De opties zijn grenzeloos

Om een lang verhaal kort te maken; Facebook Advertising is de ideale manier om met jouw merk wereldwijd te gaan. Die potentiële klanten die honderden kilometers verderop zitten, heb je zo bereikt. Dus denk je nu: “Hé, hier wil ik meer over weten!” Neem gerust contact met ons op en we bespreken dit allemaal nog uitgebreider onder het genot van een kopje koffie.

Lees ook

151 451 296 643 292 616 556 705 727 752 792 784 877 892 901 982 1000 1017 1058 1039 1017