LinkedIn: niet langer het social media buitenbeentje

LinkedIn: niet langer het social media buitenbeentje

Door Salony Saxena
Waar denk je aan als je LinkedIn hoort? Zie jij LinkedIn als het social media netwerk voor saaie grijze zakenmannen en -vrouwen? Of denk je aan volhardende recruiters die je daar tegenkomt? Denk je als merk meteen aan de beperkte insights en hoge CPC waarom LinkedIn bekend stond? Think again! Naast de vervelende recruiters zijn er een hoop nieuwe audiences te bereiken op het netwerk en die beperkte insights en hoge CPC zijn ondertussen ook verleden tijd!

LinkedIn is lange tijd een buitenbeentje geweest tussen de social media kanalen. Marketeers en social media experts lieten het platform vaak links liggen (‘Ja, daar zijn we weer met die hoge CPC’), maar sinds de overname door Microsoft en een heel aantal advertising tweaks, is LinkedIn helemaal terug! Wij, als social media experts, zijn helemaal om en verdiepen ons dan ook graag voor onze klanten in het platform.
 
B2B beep beep beep…
LinkedIn is hét social media netwerk om B2B-klanten en professionals te bereiken. Wil je een corporate persbericht delen, je team eens in de kijker zetten of simpelweg je merkverhaal aan een nieuwe doelgroep vertellen? LinkedIn! Nieuwe partnerships en contacten vinden en je team aanmoedigen hetzelfde te doen? Wederom, LinkedIn! Wil je jouw merk positioneren als innovator, expert of “thought leader”? Je kan het antwoord wel raden.
 
“Social media? Nee, bedankt… Nou, behalve LinkedIn.”
Heb je deze zin al wel eens gehoord? Als echte social addicts hebben wij bij Dorst & Lesser alle social media netwerken binnen handbereik. Voor velen is dat echter niet het geval – met LinkedIn als grote uitzondering. Met maandelijks 250 miljoen actieve gebruikers kan je via LinkedIn een grote groep mensen bereiken die wel in je doelgroep vallen, maar elders moeilijk te bereiken zijn. Dat vinden wij toch best een goede reden om LinkedIn zeker mee te nemen in een all-round social media strategie…
 
Insights, resultaten, data en nog meer insights
We hebben het al eerder gezegd: LinkedIn is hot. We gaven al enkele redenen, maar onze innerlijke data geek wordt vooral warm van de vernieuwde mogelijkheden die LinkedIn biedt. Van de verbetering van het meten van conversies (LinkedIn Insight Tag, anyone?) tot een uitbreiding van de advertising mogelijkheden tot het toevoegen van retargeting opties: LinkedIn is niet langer het buitenbeentje van social media als het op metrics aankomt. Hoewel de CPC op LinkedIn hoger blijft liggen dan op andere netwerken (te wijten aan de minimumwaarde die LinkedIn zelf stelt), maken de verbeteringen het mogelijk om onder de advieswaarde te duiken – en dat maakt ons natuurlijk helemaal blij!
 
Wil je te weten komen wat LinkedIn voor jouw merk of bedrijf kan betekenen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Lees ook

151 451 296 643 292 616 556 705 727 752 792 784 877 892 901 982 1000 1017 1039 1058 1080 1117 1127 1184 1217 1267 1292 1342 1410 1417 1470 1479 1530 1866 1832 1809 1800 1766 1759 1751 1728 1718 1712 1701 1689 1645 1626 1612 1601 1596 1559 1530