Influencersmarketing; hoe pak je dat aan?

Influencersmarketing; hoe pak je dat aan?

Door Birgit Zuurveld
Veel merken dromen ervan. Duizenden volgers op hun social media kanalen. Waar dit voor veel merken helaas nog vaak een droom is, is het voor honderden online influencers al realiteit.

 

Gelukkig kunnen merken hier wel gebruik van maken door middel van influencersmarketing. Influencersmarketing, het aangaan van samenwerkingen met influencers, kan een goede manier zijn om je merk of product onder de aandacht te brengen van je eigen of een nieuwe doelgroep.

 

Hoe pak je dat aan?

Eigenlijk kun je op twee manieren met influencers samenwerken. Wat vaak het meest interessant lijkt, is om jouw merk of product onderdeel te laten zijn van de content van de influencers. Op die manier wordt jouw merk direct bij alle volgers van de influencer onder de aandacht gebracht.

 

Toch is dit niet altijd vanzelfsprekend de beste manier. Influencers, en zeker de succesvolle influencers, zijn zo groot geworden doordat ze een duidelijke focus hebben gekozen voor hun kanaal. Ze hebben een vast format gekozen voor hun content, waarmee ze hun volgers hebben getriggerd om hun blogs iedere keer weer opnieuw te lezen, zich te abonneren op hun YouTube-kanaal of hun Instagram-kanaal te gaan volgen. Deze volgers zijn heilig. influencers luisteren extreem goed naar ze, want zonder hun volgers, zijn ze al hun invloed kwijt. Doordat de volgers heilig zijn, is het format ook heilig en influencers zullen dus (vaak) niet hiervan afwijken voor een betaalde samenwerking met een merk.

 

Gelukkig zijn er honderden influencers en zijn er eigenlijk altijd goede matches te maken tussen merken en influencers, maar wil je nu toch je merk op jouw manier aan een influencer koppelen, dan kun je er ook voor kiezen om de influencer als ambassadeur voor je merk neer te zetten. Dit kan op projectbasis of in een langere samenwerking. Influencers gaan dan content maken, die losstaat van hun vaste content, speciaal voor jou. Deze content wordt dan geplaatst op de kanalen van het merk en vervolgens gedeeld via de sociale kanalen van de influencer.

 

De juiste influencer

Voor welke samenwerking je ook kiest, de juiste influencer kiezen bij jouw merk is cruciaal. Door een zo natuurlijk mogelijke samenwerking aan te gaan, ben je als merk het meest geloofwaardig. Benieuwd hoe wij influencersmarketing aanpakken? Als onderdeel van de influencersnetwerken Reblz & Social1nfluencers zorgen wij voor de juiste samenwerking met de beste influencers.
 

Lees hier alles over een aantal van onze influencers-campagne met Renault, Tanqueray, en Rimmel Londen

Lees ook

151 451 296 643 292 1039 1017 1000 982 901 892 877 784 792 752 727 705 556 616 292