Every step you take…

Every step you take…

Door Milou Broeders
Dat is toevallig! Je was nét nog op the Interweb op zoek naar een vakantie in Portugal en nu verschijnt er een zonnige aanbieding naar Albufeira op je Facebook timeline. Grote kans dat deze reisaanbieder gebruikmaakt van een Facebook-pixel om jou over te halen de boeking door te voeren.

We kunnen de betekenis hiervan niet beter uitleggen dan Facebook zelf, dus dat gaan we ook niet doen. “De Facebook-pixel is een stukje code dat je op de website kunt plaatsen om conversies te rapporteren, doelgroepen op te bouwen en uitgebreide statistieken te ontvangen over hoe mensen je website gebruiken,” aldus Facebook.

 

Ja, every move you make… De manier waarop je door de website van de reisorganisatie klikt, is bepalend voor welke advertenties jij van hen op je tijdlijn te zien krijgt. Welke pagina’s je hebt bezocht, welke zoekopdrachten je hebt uitgevoerd, hoe lang je op welke pagina was; het wordt allemaal gemeten. Zo kan het merk de Facebook-advertenties optimaal inzetten en krijg jij geen ‘hinderlijke’ advertenties over wintersport te zien. Jij wil namelijk overduidelijk naar het Portugese strand.

 

Het merk bouwt dankzij deze pixel aangepaste doelgroepen op naar aanleiding van websitebezoeken. Frequente bezoekers, mensen die op de boekingspagina toch nog afhaken, last-minute speurders; ze worden allemaal in ‘hokjes’ gestopt. Dit betekent voor het merk dus meer insights over welke doelgroepen het beste converteren en dus nóg meer optimalisatie van het advertentiebudget.

 

En jij denkt dat dit alles is? Nee hoor, er is nog veel meer mogelijk om mensen die al eerder met je merk in aanraking kwamen, te bereiken via social media. Yes, we’re watching you!

 

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem gerust contact met ons op!

Lees ook

151 451 296 643 292 616 556 705 727 752 792 784 877 1292 1267 1217 1184 1127 1117 1080 1058 1039 1017 1000 982 901 892 877