De komkommertijd highlights

De komkommertijd highlights

Door Beau van der Borst
De komkommertijd: de temperaturen stijgen, Nederlandse politici verblijven in hun zomerhuis aan de Franse Rivièra, de krant is dunner en ergens in Gelderland wordt sowieso een wolf gespot.

Hoewel Donald Trump de nieuwsmedia goed weet te vermaken met zijn Twitter feed, is dit de periode waarin kranten soms bij nieuws schaarste, maar het opstootje in de plaatselijke supermarkt op de voorpagina zetten.

Sociale media kennen geen zomerstop. Er is geen vlogger die eind juni de stekker uit zijn Youtube kanaal trekt met een cliffhanger à la GTST. The show must go on. Zelfs merken rusten niet op hun lauweren. Want ook in de zomer scrollt de wereld non-stop over Facebook, Instagram en Youtube.

Dus vroegen wij onze Dorstlessers wat hun favoriete posts zijn van deze zomer. De enige echte ‘social media zomerhits!’

Milou Broeders, strateeg:
WWDC 2017 — APPOCALYPSE — Apple

“Dat we afhankelijk zijn van onze mobiele telefoon en apps weten we vast wel, maar deze video laat je dat ook nog eens op een hele grappige manier beseffen. De video is à la Hollywood uitgewerkt en je ziet dat er een ‘Apple-budget’ achter zit. De video is overdreven, maar beschamend herkenbaar. De video is eigenlijk gemaakt als kick-off voor de conferentie voor app ontwikkelaars, maar de video is op YouTube inmiddels ruim 2,1 miljoen keer bekeken.”

Sarah van Timmeren, content creator:
The New Volvo XC60 – Moments – Volvo

“Deze commercial speelt door herkenning (levensfases) en opbouw heel erg in op emotie. De commercial is heel filmisch en lang maar wel heel pakkend! “Sometimes the moments that never happen matter the most” is echt een ‘fuck, ja inderdaad..’ moment (excuse my language). De Volvo komt in de hele commercial terug en toch is het verhaal er omheen opvallender dan de auto zelf, ook heel sterk vind ik.”

Eveline Rooders, head of client management:
‘Dit kan jou ook gebeuren’ – Interpolis

“Interpolis speelt echt in op de actualiteit. Onlangs verscheen nog in het nieuws dat een vrouw veroordeeld is voor 2 jaar gevangenisstraf omdat ze tijdens het WhatsAppen in de auto een 21-jarige jongen doodreed. Het onderwerp staat dichtbij iedereen, het is maatschappelijk relevant en Interpolis profileert zich op deze manier sterk.”

Aukje de Graaf, community manager:
The Wolf: The Hunt Continues Starring Christian Slater Presented by HP Studios – HP

“Het is branded content die op een ontzettend spannende, filmische manier is gefilmd. Hier en daar lichtelijk overdreven, maar net zo spannend als een actiefilm. In de video gaat het helemaal niet over het product, maar alleen over het probleem dat het product oplost. Storytelling to the max.”

Lees ook

151 451 296 643 292 616 556 705 727 752 792 784 877 892 901 982 1000 1017 1039 1058 1080 1117 1127 1217 1184 1127