Creative Calendar 8: #HashtagAwards, BattMobiel & nieuwe klanten

Creative Calendar 8: #HashtagAwards, BattMobiel & nieuwe klanten

Door Lisa Bousie
Het einde van december… dat betekent niet alleen het einde van het jaar, maar ook een nieuwe Creative Calendar. Een jaar met veel hoogtepunten voor Dorst & Lesser, dat we (uiteraard) feestelijk af hebben gesloten! Benieuwd? Ik vertel je er graag meer over in deze Creative Calendar #8.

Live rijmen voor Lidl
De feestmaand begon natuurlijk met Sinterklaas. En wat mag er niet ontbreken bij pakjesavond? Juist ja, een goed gedicht. Samen met Lidl organiseerden we een avond waarop onze rijmpieten voor je klaar stonden om een perfect gedicht voor jou te produceren op Instagram Stories. Een absoluut succes!

 
#HashtagAwards
Begin van deze maand werden we samen met Lidl genomineerd voor de Hashtag Awards in de categorie ‘Beste Livestream’ met onze videoproductie Lidl Kortingsfeestje. Gelukkig bleef het niet alleen bij de nominatie. We wonnen de Hashtag Award, de prijs die originele videoproducenten in de schijnwerpers zet.
 
Van Renault Benelux tot Renault Europa
In België schoten we de serie video’s voor BattMobiel, een elektrisch deelautoconcept in Gent. We maakten een serie van drie korte video’s over avontuurlijke, ludieke of onwaarschijnlijke momenten waarop je de BattMobiel deelauto goed zou kunnen gebruiken. De toon is gezet: BattMobiel is verrassend! Vervolgens laat de video zien dat de BattMobiel ook uitstekend past in je dagelijkse gebruik van een auto.
 

 
Maar het blijft niet alleen bij de Benelux. De afgelopen maand hebben we een kerstvideo geproduceerd die in maar liefst zes landen in Europa wordt uitgezonden. Daar zijn we best een beetje trots op! 😉
 
Nieuwe klanten
Ook hebben we een drietal mooie nieuwe klanten mogen toevoegen aan ons portfolio: Videoland, Pandora en LolaLiza. We hebben voor Videoland meteen een knallende start gemaakt met de campagne ‘Kerst met de Kuipers’. En we kunnen niet wachten om ook voor het sieradenmerk Pandora en het Belgische kledingmerk LolaLiza aan de slag te gaan.
 
Kerstmis bij Dorst & Lesser
En dat was niet ons enige kerstcadeau! Ook voor onze andere klanten hebben we afgelopen maand mooie kerstcontent mogen maken waarover Carlijn je al alles vertelde in haar blog ‘5 times Christmas with our clients’. Toch wil ik onze eerste campagne voor Videoland nog even uitlichten. Speciaal voor Kerstmis heeft Videoland hun eigen kerstserie gemaakt ‘Kerst met de Kuipers’. Om deze serie te promoten hebben wij social content gemaakt afgeleid van het oorspronkelijke materiaal voor Facebook en Instagram. Alle content toonde typische familie-kerstmomenten waarin iedereen zich kan herkennen. Want denk jij bij het opruimen van je kerstlichtjes ook niet: “Dat komt volgend jaar wel”?
 

 
Tot slot was ons typische kerstmoment een diner en een dorstlessende avond in de Chin Chin club. Wil jij daar volgend jaar bij zijn? Bekijk dan onze vacatures.
 

Lees ook

151 451 296 643 292 616 556 705 727 752 792 784 877 892 901 982 1000 1017 1039 1058 1080 1117 1127 1184 1217 1267 1292 1342 1410 1417 1470 1479 1530 1559 1596 1601 1612 1626 1645 1689 1701 1712 1718 1728 1751 1759 1766 1800 1809 1832 1866 1890 1907 1925 1939 1947 1966 1972 2005 2215 2202 2189 2165 2127 2120 2112 2102 2086 2065 2070 2050 2033 2019 2005