Creative Calendar #4: #bourjoisbeauties, fotoshoots & snelheid

Creative Calendar #4: #bourjoisbeauties, fotoshoots & snelheid

Door Maud Olieslagers
Op social gaat alles snel: dag in, dag uit maken we nieuwe content voor de kanalen van onze klanten. Zo werkten we ook afgelopen maand weer aan een paar hele leuke projecten en gingen we op mini-teamuitje met Renault. Benieuwd? Ik vertel je er graag meer over in onze Creative Calendar part 4.

#bourjoisbeauties
Met gepaste trots hebben we ons partnership met Bourjois Nederland & België verlengd. Dit hebben we meteen goed afgetrapt met de nieuwe Bourjois Beauties. Samen met 24 influencers waaronder BillieRose, Dee, Foodie_ness (NL) en Jill Gregre, Nathalie van den Berg en Limas Wardrobe (BE) gaan we een samenwerking voor één jaar aan. Hoe kunnen we dit beter beginnen dan met een prachtige, uh lekkere, lunch? De locatie in het College Hotel was in ieder geval Insta-waardig en we hebben genoten!

 

 

Sportief geschoten
Voor AA Drink en Sportwater schoten we afgelopen maand lifestyle foto’s als nieuwe content voor de kanalen. Tijdens deze sportieve fotoshoot gingen we klimmen, basketballen, tennissen, wielrennen, yoga’en en ga zo maar door. Gelukkig bleven onze content creators, Sanne & Anna, met beide benen op de grond!
 

 
‘How It Starts Depends On You’ part II
Of moeten we zeggen ‘How you snack depends on you?”. Na het succes van onze ‘How It Starts Depends On You’-campagne is afgelopen maand onze nieuwe 360°-campagne voor Alpro live gegaan. Uit één shoot hebben we beeldmateriaal geschoten voor social, POS en zelfs voor televisie. Een hele klus, waar we heel trots op zijn! Benieuwd geworden naar deze campagne? Op het YouTube-kanaal van Alpro kun je alvast de video’s bekijken.
 
Live met Renault
Donderdag 30 september was het aardig rustig op kantoor, oké, er waren ook nog wat mensen op vakantie, maar met een grote brigade draaiden we een live productie voor Renault: De Mégane R.S. Spirit Challenge. Rob Kamphues reed met de nieuwe Renault Mégane R.S. door het land en ging live op 5 verschillende locaties. Via een chatbot-campagne kregen mensen aanwijzingen over de locatie van Rob. Zo stonden we om 09.00 uur ‘s ochtends al in Zwolle en had de eerste deelnemer ons binnen 8 minuten gevonden, wauw! Later op de dag stonden we nog in Nijmegen, Breda, Rotterdam en Utrecht. De gelukkige vinders mogen een heel weekend in de nieuwe Mégane R.S. rijden, geloof me: daar zijn heel wat collega’s (including me) jaloers op! Benieuwd? Alle live shows zijn terug te vinden op de Facebook-pagina van Renault.
 
Nog wat extra snelheid
Maar er was meer! We werden uitgenodigd door Renault Nederland om naar de Grand Prix van Spa-Francorchamps te komen. Zo gingen we met een aantal collega’s richting België om daar Nico Hülkenberg en Carlos Sainz aan te moedigen in de laatste vrije training en de kwalificaties (oké, misschien hebben we ook een beetje gejuicht voor Max). Wat een ervaring! Het geluid dat uit de racewagens komt is echt oorverdovend, maar zeer indrukwekkend!
 
Tot slot was er nog meer te doen rondom de Formule 1 want ook onze Belgische collega’s zijn er druk mee geweest. Zij draaiden afgelopen maand een campagne voor Renault België waar met behulp van een chatbot enkele gelukkigen dit najaar de unieke kans zullen krijgen om het Renault Sport hoofdkwartier in Enstone te ontdekken.

Lees ook

151 451 296 643 292 616 556 705 727 752 792 784 877 892 901 982 1000 1017 1039 1058 1080 1117 1127 1184 1217 1267 1292 1342 1410 1417 1470 1479 1530 1559 1596 1601 1612 1626 1645 1689 1866 1832 1809 1800 1766 1759 1751 1728 1718 1712 1701 1689