Creative Calendar #2: grenzen verleggen, dansen en dorst lessen.

Creative Calendar #2: grenzen verleggen, dansen en dorst lessen.

Door Maud Olieslagers
Na de introductie van onze nieuwe rubriek de Creative Calendar is het vandaag tijd voor part II. Buiten dat we afgelopen maand eigenlijk liever buiten waren dan binnen (want: hallo, zomer!), intern een strijd is ontstaan over wie het mooiste kleurtje heeft gekregen op vakantie en we onze boot weer van stal hebben gehaald, werd er ondertussen ook nog gewoon gewerkt. Benieuwd wat we in juni beleefd, behaald en bereikt hebben? Check it out in onze Creative Calendar #2.

We gaan weer dorst lessen.. voor AA!
We heten niet voor niets Dorst & Lesser, dus wat past beter bij ons dan een drankmerk? Afgelopen maand zijn we aan de slag gegaan voor AA: het sportdrankje voor voor, tijdens of na het sporten. Na een erg leuke en leerzame brainstormsessie, zijn we op het moment bezig met het uitwerken van de strategie voor Facebook en Instagram voor twee productlijnen van AA; AA-drink en Sportwater.
 
Grensverleggers
In juni ging onze nieuwe YouTube-serie live voor Transavia waarin we Petrus en Quinten volgen in hun reis om grenzen te verleggen in onbekende bestemmingen. Benieuwd naar deze serie ‘Grensverleggers’? Lisa vertelde er over in dit blog!
 
Wist jij dat..
Als je #fitgirl intypt op Instagram je 24 miljoen resultaten krijgt? Of wist je dat rucola een koolsoort is in plaats van een sla soort? Lidl is de supermarkt waar je terecht kan voor al je boodschappen: buiten het standaard groenten en fruit (de beste bij Lidl!) heeft Lidl haar assortiment uitgebreid met onder andere bloemkoolrijst, courgettini, zoete aardappelfriet en eiwitrijk brood. Om de klanten van Lidl kennis te laten maken met deze nieuwe producten hebben we een ‘weetjes’ campagne gemaakt. Elke ochtend ging er om 07:00 uur een nieuwe video live op Facebook en Instagram met een weetje over de nieuwe producten. Het resultaat? Een reach van bijna 2.500.000 mensen en de bloemkoolrijst en courgettini waren in veel Lidl filialen gelijk uitverkocht!
 

 
Van kantoor tot jungle
Buiten dat we ons kantoor stukje bij beetje aan het verbouwen zijn (de wc is roze dus de perfecte plek voor een goed Instagram kiekje), werd ons kantoor afgelopen maand ook omgetoverd tot een jungle voor het format ‘Access to Another World’ van Schweppes. Het is een hele gave video geworden die binnenkort op de kanalen van Schweppes international zal verschijnen. In de video stappen de twee hoofdrolspelers door hun koelkast en belanden ze midden in een jungle party! Ons kantoor was dus voor twee dagen een jungle vol met planten, planten, planten en nog eens planten. Een hele productie klus, vooral het opruimen achteraf ;).
 

 
Teambuilding: dansen op Nomads
Af en toe moeten we ook werken aan het teamgevoel en waar kan dat beter dan op een feestje? Afgelopen weekend dansten we met zijn allen op het Nomads festival. Een zonnetje, allemaal een biertje in ons hand en een heerlijk festival. We hebben gelachen, gedanst en genoten. Benieuwd hoe dat eruit zag? Zie hieronder een kleine sneak peak:
 

Lees ook

151 451 296 643 292 616 556 705 727 752 792 784 877 892 901 982 1000 1017 1039 1058 1080 1117 1127 1184 1217 1267 1292 1342 1410 1417 1470 1479 1530 1559 1866 1832 1809 1800 1766 1759 1751 1728 1718 1712 1701 1689 1645 1626 1612 1601 1596 1559